Met eHerkenning kunt u zich online identificeren om gegevens veilig uit te wisselen met diverse overheidsdiensten en organisaties. eHerkenning bestaat uit een inlogmiddel in combinatie met een gebruikersnaam en wachtwoord.
U vraagt eHerkenning aan bij één van de zes leveranciers van eHerkenningsmiddelen. SBR-wonen maakt hiervoor een instructie, die binnenkort op de website komt te staan. Ook op de site van eHerkenning (eherkenning.nl) vindt u veel informatie.
Met eHerkenning logt u op één manier veilig in om gegevens uit te wisselen met overheidsdiensten en organisaties, die zijn aangesloten. SBR-wonen maakt vanaf de dPi 2018 gebruik van eHerkenning.
Ja, eHerkenning is verplicht om toegang te krijgen tot het portaal van SBR-wonen. U dient zelf tijdig een inlogmiddel aan te vragen om gebruik te kunnen maken van het portaal.
Er zijn eHerkenningsmiddelen op 5 betrouwbaarheidsniveaus. Om in te loggen op het portaal van SBR-wonen heeft u betrouwbaarheidsniveau EH 2+ nodig. Op dit niveau logt u in met een gebruikersnaam en wachtwoord, aangevuld met een sms-code of een pincode (via token).
Het eHerkenningsmiddel is persoonsgebonden en mag niet worden overgedragen of gedeeld. Als iemand anders binnen uw corporatie ook wil inloggen met eHerkenning, moet hij een eigen eHerkenningsmiddel met machtiging hebben.
Tijdens de bijeenkomsten merken we dat sommige corporaties nog niet over eHerkenning beschikken. eHerkenning (betrouwbaarheidsniveau 2+) heeft u absoluut nodig om in te kunnen loggen in het portaal van SBR-wonen.
Omdat u op 14 december de dPi2018 moet aanleveren en de aanvraag enige tijd kost, verzoeken we u zo snel mogelijk een eHerkenningsmiddel en/of machtiging aan te vragen. Op onze website vindt u de nodige informatie hiervoor.
Op dit moment ondervinden enkele corporaties problemen met eHerkenning via KPN. KPN is hiervan op de hoogte en verzoekt corporaties die bij het inloggen hinder ondervinden, contact met hen op te nemen.